Depressionsforeningen Esbjerg Header
                                                      Du er besøgende nr. 47449

Velkommen til DepressionsForeningens lokalgruppe i Esbjerg.

Hvem er vi?

Vi er en lokalgruppe under den landsdækkende forening "DepressionsForeningen", og består af ganske almindelige mennesker, som du og jeg. I vores gruppe er der repræsentanter for begge køn og i alle aldre. Vi mødes hver torsdag og snakker sammen på Vindrosen, over for Rema 1000, ved spillestedet Tobakken i Esbjerg fra kl.19 til 21.

Vores selvhjælpsgruppe er startet i oktober 2010. Vi har nu i Februar 2012 valgt at lave denne hjemmeside og en folder, i et forsøg på at komme ud til endnu flere deprimerede, som måske kunne have gavn af at komme i vores selvhjælpsgruppe.

Til et møde er vi typisk 5-8 deltagere, der er ingen mødepligt, og du binder dig ikke til noget ved at deltage i gruppen.

Formålet med at mødes er at dele erfaringer, i forhold til vores sygdom, i håbet om at få et bedre liv. Der er på ingen måde noget religiøst eller kult over vores møder.

Møderne består i hovedtræk af 2 dele:

Første del:

Når kaffen er kommet på bordet, og vi har fundet en plads, går ordet på tur, og hver deltager får mulighed for at fortælle hvad der er sket siden sidst. Det er helt frivilligt om man har lyst at sige noget eller man blot vil lytte på hvad de andre deltagere har at fortælle.

Ca. halvvejs: Ryge-/strække ben pause.

Anden del:

Som regel opstår der et emne undervejs i første halvdel som gruppen nu snakker om, ligesom i første del, går ordet på omgang, og hvert medlem har mulighed for at tale om hvad dette emne betyder for den enkelte. Det kunne være emner som parforhold, angst, misundelse, kærlighed, glæde eller sorg, kun fantasien sætter grænser.

Så er klokken ved at være blevet 21 og vi hjælper hinanden med at få ryddet af bordet, og vi begynder at vende næsen hjemover.

Hvis du vil vide mere om hvad det vil sige at være med i en selvhjælpsgruppe, og hvordan det vil kunne hjælpe dig så læs vores folder, ring til os eller kom til vores mødeaften, og vær med, det kræver ingen tilmelding, eller forudgående aftale

Video om Vindrosen, det er her vi mødes.

Hvor har du hørt om os ?

Antal svar: 109

Svar og se hvordan andre har svaret:

DepressionsForeningens lokalgruppe i Esbjerg
For depression og bipolar